Yalın üretimde Gemba fikri, sorunların görünür olması ve en iyi iyileştirme fikirlerinin gembaya giden yollardan gelmesidir. Bu gemba yürüyüşü Yürüyüş Yaparak Yönetim (YYY) gibi, yönetimin atık ve gemba kaizen uygulamak amacıyla fırsatlar aramak için ön saflara geçen bir etkinlik veya pratik atölye iyileştirmesi aktivitesidir.
Yalın ilkeleri uygulayan şirketlerde popüler bir yaklaşıma, gerçek süreci görme, işi anlama, soru sorma ve işi yapanlardan öğrenme (onlara saygı gösterme) eylemini ifade eden “Gemba yürüyüşleri” denmektedir. Yönetim ve destek personelinin, israfa neden olan faaliyetleri belirlemek için gemba bir fırsattır. Aynı zamanda işyerlerinin zemininde yürümek ve günlük görevlerinden ayrılmaları için büyük olanak sağlamaktadır.[2] Amaç, ofislerinden veya konferans odalarından sonuçları gözden geçirmek veya yüzeysel yorumlar yapmak yerine değer akışını ve sorunlarını anlamaktır.
Kalite yönetiminde gemba, üretim zemini anlamına gelir ve eğer bir sorun oluşursa düşüncesine göre; mühendisler sorunun tam etkisini anlamak, tüm kaynaklardan veri toplamak için oraya gitmelidir. Odak gruplarının ve anketlerin aksine, gemba ziyaretleri bir kişinin sormak istediği şeyle yazılmış veya onunla sınırlı değildir.
Glenn Mazur[3] , bu terimi müşterinin iş yeri veya yaşam tarzı anlamına gelen Kalite Fonksiyon yayılımı (Quality Function Deployment=QFD, imalatın başlamadığı yeni ürünler için kaliteli bir sistem) içine tanıtmıştır. Bu fikir; müşteri tarafından yönlendirilen, verileri toplamak ve işlemek için tüm duyularını kullanarak, sorunlarını ve fırsatlarını anlamak için müşterinin gembasına gitmeli fikridir